Publikacja skoncentrowana jest na marketingowym aspekcie
funkcjonowania gabinetu stomatologicznego, przedstawiając jego istotę,
wskazówki związane z wdrażaniem i jego prowadzeniem.
Celem wydania jest przybliżenie lekarzom dentystom instrumentów
marketingowego oddziaływania na klientów gabinetu, ze szczególnym
uwzględnieniem marketingu relacji, który pozwala na zatrzymanie pacjenta na
dłużej. Skupia uwagę na obsłudze pacjenta (jako nabywcy świadczenia
zdrowotnego), która powinna stanowić filozofię
gabinetu/kliniki stomatologicznej. Profesjonalna obsługa powinna wyznaczać
pewną etykę zachowań (zarówno lekarskich, jak i biznesowych) i zapewniać
realizację zobowiązań, które zostały podjęte względem pacjenta, aby go
usatysfakcjonować.
W książce poruszona została
tematyka bezpośredniej komunikacji werbalnej, rozpatrywana na wielu
płaszczyznach:
• dentysta – personel (m.in. jak
zjednywać pracowników i zachować autorytet);
• dentysta – pacjent dorosły
(m.in. co robić, gdy pacjent mówi nie i co, gdy w końcu powie tak);
• dentysta – pacjent dziecko
(m.in. jakim językiem się posługiwać i jak próbować radzić sobie ze strachem
małego pacjenta) i jego rodzic/opiekun (m.in. o konieczności edukowania
dorosłych w zakresie profilaktyki najmłodszych).
Znalazło się również miejsce dla komunikacji z wykorzystaniem
telefonu, papierowych nośników i internetu oraz komunikacji niewerbalnej. Aby ułatwić przyswojenie treści zawartych w książce,
zastosowano oznaczenia wyróżnione w tekście:: przykłady z życia wzięte, cytaty,
złote myśli, pogrubienia, ramki oraz zestaw blisko 40 ćwiczeń mających być
inspiracją do podjęcia działań praktycznych. Ponadto każdy rozdział kończy się
krótkim podsumowaniem, które wskazuje istotę problematyki omawianej w danej
części książki.
Niniejsza publikacja przyczyni się do dalszego rozwoju gabinetu stomatologicznego, jako przedsiębiorstwa zarobkującego.
Niniejsza publikacja przyczyni się do dalszego rozwoju gabinetu stomatologicznego, jako przedsiębiorstwa zarobkującego.
Sylwia Drobik, Paulina Mintzberg-Wachowicz
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz