Jan Keller, konsultantka
specjalizująca się w zarządzaniu praktyką lekarską, członek Speaking Consulting
Network and Academy of Dental Management Consultants radzi, co powinien zrobić
lekarz dentysta, gdy zdecyduje się na zakup praktyki stomatologicznej .Jeśli
kupiłeś placówkę stomatologiczną, najprawdopodobniej masz jakieś pomysły, które
chciałeś zrealizować. Na samym początku musisz się zdecydować czego chcesz, jak
gabinet powinien działać i od razu przedsięwziąć
odpowiednie kroki, by realizować swoją wizję.
Grono doradców. W jego
skład może wejść księgowy, bankowiec, prawnik i akwizytor usług
stomatologicznych, a także konsultant stomatologiczny, który doradza i pomaga
nauczyć w jaki sposób prowadzić gabinet jak niewielkie przedsiębiorstwo. Dobry
zespół pracowników już dla ciebie pracuje? Istnieje ryzyko, że będziesz
postrzegany przez nich bardziej jak współpracownik niż właściciel. Ważne, by na
doradców wybrać ludzi którzy będą mogli doradzać bezstronnie.
Spotkanie zespołu. Zorganizuj
spotkanie zespołu, który podsumuje filozofię poprzedniego właściciela, a także
rozważy twoją wizję. Wyjaśnij cele, które chcesz osiągnąć. Zbierz opinie
pracowników, jak oceniają obecną praktykę. Niech
odpowiedzą na następujące pytania: Czy mają
systemy i narzędzia, których potrzebują nie tylko, by wykonać swoją pracę, ale
także wykonywać ją z przyjemnością? Co, jeśli w ogóle, chcieliby zmienić lub
zmodyfikować zasady pracy? Jak oceniają praktykę – czy rozwija się, czy wprost
przeciwnie, i dlaczego tak jest w ich ocenie. Jakie mają indywidualne cele na
przyszły rok?
Podsumowanie twoich oczekiwań. Rozważ kilka kwestii. Jakie są twoje oczekiwania w kwestii wynagrodzeń? Jakiego sposobu informowania pacjentów oczekujesz od personelu medycznego. Jak wygląda przekazanie pacjenta z części medycznej do administracyjnej w celu ustalenia kolejnych wizyt oraz kwestii zapłaty za wizytę? Jakie pytania powinny być zadawane pacjentowi przed rozpoczęciem leczenia i po jego zakończeniu.
Strona internetowa i media społecznościowe.
Strona placówki stomatologicznej powinna być
aktualna, to ważne. Znajdź czas, by zaktualizować swój biogram i załączyć dobre
zdjęcie. Najdłużej i najczęściej czytane są informacje na temat zespołu
medycznego. Nie zlekceważ tej okazji do przedstawienia się nowym pacjentom i
zaprezentowania im wizji swojej praktyki. Zachęcaj do dzwonienia z pytaniami.
Jeśli media społecznościowe wydają ci się zbyt trudne, zacznij od Facebooka.
Staraj się, by twoje posty były dobrze napisane i osobiste. Im częściej
komunikujesz się z pacjentami tym lepiej.
Sylwia Drobik, Paulina Mintzberg-Wachowicz
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz