Jan Keller, konsultantka specjalizująca się w zarządzaniu praktyką lekarską, członek Speaking Consulting Network and Academy of Dental Management Consultants radzi, co powinien zrobić lekarz dentysta, gdy zdecyduje się na zakup praktyki stomatologicznej. Jeśli kupiłeś placówkę stomatologiczną, najprawdopodobniej masz jakieś pomysły, które chciałeś zrealizować. Na samym początku musisz się zdecydować czego chcesz, jak gabinet powinien działać i od razu przedsięwziąć odpowiednie kroki, by realizować swoją wizję.
Grono
doradców. W jego skład może wejść księgowy,
bankowiec, prawnik i akwizytor usług stomatologicznych, a także konsultant
stomatologiczny, który doradza i pomaga nauczyć w jaki sposób prowadzić gabinet
jak niewielkie przedsiębiorstwo. Dobry zespół pracowników już dla ciebie
pracuje? Istnieje ryzyko, że będziesz postrzegany przez nich bardziej jak
współpracownik niż właściciel. Ważne, by na doradców wybrać ludzi którzy będą
mogli doradzać bezstronnie.
Spotkanie
zespołu. Zorganizuj spotkanie zespołu, który
podsumuje filozofię poprzedniego właściciela, a także rozważy twoją wizję.
Wyjaśnij cele, które chcesz osiągnąć. Zbierz opinie pracowników, jak oceniają
obecną praktykę.
Niech
odpowiedzą na następujące pytania: Czy mają
systemy i narzędzia, których potrzebują nie tylko, by wykonać swoją pracę, ale
także wykonywać ją z przyjemnością? Co, jeśli w ogóle, chcieliby zmienić lub
zmodyfikować zasady pracy? Jak oceniają praktykę – czy rozwija się, czy wprost
przeciwnie, i dlaczego tak jest w ich ocenie. Jakie mają indywidualne cele na
przyszły rok?
Podsumowanie
twoich oczekiwań Rozważ kilka
kwestii. Jakie są twoje oczekiwania w kwestii wynagrodzeń? Jakiego sposobu
informowania pacjentów oczekujesz od personelu medycznego. Jak wygląda
przekazanie pacjenta z części medycznej do administracyjnej w celu ustalenia
kolejnych wizyt oraz kwestii zapłaty za wizytę? Jakie pytania powinny być
zadawane pacjentowi przed rozpoczęciem leczenia i po jego zakończeniu.
Strona
internetowa i media społecznościowe. Strona
placówki stomatologicznej powinna być aktualna, to ważne. Znajdź czas, by
zaktualizować swój biogram i załączyć dobre zdjęcie. Najdłużej i najczęściej
czytane są informacje na temat zespołu medycznego. Nie zlekceważ tej okazji do
przedstawienia się nowym pacjentom i zaprezentowania im wizji swojej praktyki.
Zachęcaj do dzwonienia z pytaniami. Jeśli media społecznościowe wydają ci się
zbyt trudne, zacznij od Facebooka. Staraj się, by twoje posty były dobrze
napisane i osobiste. Im częściej komunikujesz się z pacjentami tym lepiej.
Sylwia Drobik, Paulina Mintzberg-Wachowicz
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz