wtorek, 6 grudnia 2016

MARKETING GABINETÓW STOMATOLOGICZNYCH




Jan Keller, konsultantka specjalizująca się w zarządzaniu praktyką lekarską, członek Speaking Consulting Network and Academy of Dental Management Consultants radzi, co powinien zrobić lekarz dentysta, gdy zdecyduje się na zakup praktyki stomatologicznej. Jeśli kupiłeś placówkę stomatologiczną, najprawdopodobniej masz jakieś pomysły, które chciałeś zrealizować. Na samym początku musisz się zdecydować czego chcesz, jak gabinet powinien działać i od razu przedsięwziąć odpowiednie kroki, by realizować swoją wizję.

Grono doradców. W jego skład może wejść księgowy, bankowiec, prawnik i akwizytor usług stomatologicznych, a także konsultant stomatologiczny, który doradza i pomaga nauczyć w jaki sposób prowadzić gabinet jak niewielkie przedsiębiorstwo. Dobry zespół pracowników już dla ciebie pracuje? Istnieje ryzyko, że będziesz postrzegany przez nich bardziej jak współpracownik niż właściciel. Ważne, by na doradców wybrać ludzi którzy będą mogli doradzać bezstronnie.

Spotkanie zespołu. Zorganizuj spotkanie zespołu, który podsumuje filozofię poprzedniego właściciela, a także rozważy twoją wizję. Wyjaśnij cele, które chcesz osiągnąć. Zbierz opinie pracowników, jak oceniają obecną praktykę.

Niech odpowiedzą na następujące pytania: Czy mają systemy i narzędzia, których potrzebują nie tylko, by wykonać swoją pracę, ale także wykonywać ją z przyjemnością? Co, jeśli w ogóle, chcieliby zmienić lub zmodyfikować zasady pracy? Jak oceniają praktykę – czy rozwija się, czy wprost przeciwnie, i dlaczego tak jest w ich ocenie. Jakie mają indywidualne cele na przyszły rok?
Podsumowanie twoich oczekiwań Rozważ kilka kwestii. Jakie są twoje oczekiwania w kwestii wynagrodzeń? Jakiego sposobu informowania pacjentów oczekujesz od personelu medycznego. Jak wygląda przekazanie pacjenta z części medycznej do administracyjnej w celu ustalenia kolejnych wizyt oraz kwestii zapłaty za wizytę? Jakie pytania powinny być zadawane pacjentowi przed rozpoczęciem leczenia i po jego zakończeniu.

Strona internetowa i media społecznościowe. Strona placówki stomatologicznej powinna być aktualna, to ważne. Znajdź czas, by zaktualizować swój biogram i załączyć dobre zdjęcie. Najdłużej i najczęściej czytane są informacje na temat zespołu medycznego. Nie zlekceważ tej okazji do przedstawienia się nowym pacjentom i zaprezentowania im wizji swojej praktyki. Zachęcaj do dzwonienia z pytaniami. Jeśli media społecznościowe wydają ci się zbyt trudne, zacznij od Facebooka. Staraj się, by twoje posty były dobrze napisane i osobiste. Im częściej komunikujesz się z pacjentami tym lepiej.

Sylwia Drobik, Paulina Mintzberg-Wachowicz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz