Kiedy lekarz otwiera własny
gabinet, staje przed wielkim wyzwaniem. Część lekarzy zdaje sobie z tego sprawę
wcześniej, a pewna liczba zaczyna to rozumieć dopiero po otwarciu gabinetu. Ci
ostatni tracą czas na poznawanie reguł rynku, a przede wszystkim na błędy w
pozyskiwaniu pacjentów, a więc zdobywaniu przewagi rynkowej.
To trudne psychicznie i
ekonomicznie, kiedy do rentowności dodatniej dochodzi się w kilka lat,
najczęściej w 2–3 lata, zamiast w kilka miesięcy. Dla lekarza, który uważa, że
ma już swoją markę i nastał właśnie czas na osiąganie z tego faktu większych
korzyści finansowych, to duży cios. Biorąc pod uwagę okres ponoszenia nakładów
na inwestycję przed i po otwarciu gabinetu, oznacza to konieczność pożegnania
się z pewną częścią środków przez 4–5 lat.
Sylwia Drobik, Paulina Mintzberg-Wachowicz
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz