poniedziałek, 7 marca 2016

FUNKCJONUJESZ W BRANŻY STOMATOLOGICZNEJ, zapłacisz ponad 306 tys. zł za domenę?




Za wystawioną na sprzedaż domenę „insurance.com trzeba było zapłacić 35,6 mln USD. W Polsce „opony.pl” poszły za 1 mln zł. Co słychać na rynku usług stomatologicznych?

Branża stomatologiczna nie leży w centrum zainteresowania łowców domen. Tych wolnych jest wyjątkowo mało, a te, które są - nie przyciągają potencjalnych nabywców, bo do wyjątkowo atrakcyjnych nie należą.
Najdroższe domeny „stomatologiczne” wystawiane na sprzedaż wiążą się z wydatkiem rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych. Takie pieniądze przyjdzie zapłacić temu, kto chciałby wejść w posiadanie domeny: „dentystyka.pl” (29,52 tys. zł). Za „twojezeby.pl” należałoby wyłożyć 12,3 tys. zł, tyle samo za „implanty.com oraz „plombowanie.pl”. „Ortodoncja.pl” może zmienić właściciela już za 3 tys. zł.

Na giełdzie domen „stomatologicznych” króluje „allon4.pl”, wystawiona za 306,27 tys. zł. Zdziwienie? I tak i nie. Gwoli wyjaśnienia Malo Clinic opracowało All-on-4™ - metodę, która przy użyciu tylko czterech implantów, przywraca pacjentowi nowe przymocowane na stałe i naturalnie wyglądające zęby – i to wszystko w ciągu jednej wizyty (w tej klinice). Okazuje się, że atrakcyjne domeny przyciągają amatorów łatwego zarobku. Jeśli jest łatwy, to z pewnością do szybkich nie należy. Wartość rynkowa domen w Polsce, takich jak allon4.pl, to wielkość iluzoryczna. Twórca metody All-on-4™, o ile widziałby taką potrzebę, bez trudu udowodniłby posiadaczowi domeny allon4.pl zarejestrowanie jej w złej wierze.

Sylwia Drobik, Paulina Mintzberg-Wachowicz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz