Pacjenci
skarżą się, że niektórzy lekarze dentyści wymagają przed rozpoczęciem zabiegu
bardzo szczegółowych informacji na temat stanu zdrowia leczonego. Nie należy
ulegać uwagom pacjentów, którzy nie widzą potrzeby udzielania odpowiedzi na
część pytań.
O ile lekarz dentysta, w oparciu o
wiedzę medyczną, bez problemu może wskazać zasadność stawianych pytań - pacjent
nie ma prawa odmawiać odpowiedzi. W przypadku takiej sytuacji osoba przybyła do
gabinetu dentystycznego powinna liczyć się z odmową
udzielenia świadczenia. Z drugiej strony, uległość wobec pacjenta może
przynieść niedobre konsekwencje dla dentysty.
Stomatolog, który udziela świadczenia
zdrowotnego bez należytego wywiadu - naraża się na poniesienie odpowiedzialności
prawnej, w przypadku powikłań, które wystąpiłyby z powodu braku niezbędnej
wiedzy o zdrowiu pacjenta.
Sylwia Drobik, Paulina
Mintzberg-Wachowicz
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz